Ligging:

Het gebouw van de Piet Bakkerschool staat sinds 1972 aan het Plevierenpad in een mooie, rustige wijk achter het centrale trein- en busstation van Sneek. In 2013 is het gebouw grotendeels vernieuwd en zijn zowel het SO als VSO deel helemaal aangepast aan de eisen van deze tijd. Vanaf het station is de school te voet binnen enkele minuten bereikbaar. Aan de andere kant van ‘t station ligt het centrum van Sneek met veel winkels, de bibliotheek, de markt, musea enz.

Huisvesting:

In ons gebouw zijn speciale voorzieningen aanwezig om ervoor te zorgen dat iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen en zich zo prettig mogelijk voelt.
Hierbij kunt u denken aan aanpassingen zoals een lift, aangepaste toiletten, verzorgingsruimten en tilliften. Een moderne gymzaal met klimmuur, een professionele keuken met restaurant. Daarnaast proberen we onze school ook duurzaam in te richten. Zo liggen er meer dan 200 zonnepanelen op het dak.