De meeste leerlingen worden dagelijks met taxi’s en busjes vervoerd. Voor de ouders zijn daaraan op dit moment nog geen kosten verbonden. Vooral de oudere leerlingen (vanaf ongeveer 12 jaar)reizen, zodra dat verantwoord is, ook wel met trein, bus of op de fiets naar school. Het is aan de Commissie van Begeleiding om te bepalen of leerlingen ook na hun 12de jaar nog zijn aangewezen op aangepast vervoer; de regel is ‘openbaar vervoer waar het kan en alleen aangepast vervoer waar het moet’. Gelukkig zijn er de laatste jaren steeds meer leerlingen uit Sneek of omgeving die te voet of op de fiets naar school komen, ook dat zijn weer stappen op weg naar zelfstandigheid. De ouders nemen contact op met het vervoersbedrijf, wanneer een leerling geen gebruik meer maakt van de taxi of het busje. Er moet elk schooljaar opnieuw een beschikking “aangepast vervoer” aangevraagd worden bij de gemeente.